In cadrul intalnirii de la Bergen (19 - 20 mai 2005), ministrii europeni ai educatiei au adoptat documentul programatic intitulat "Standarde si Indrumari privind Asigurarea Calitatii in Spatiul Comun European al Invatamantului Superior (Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area), elaborat din initiativa Asociatiei Europene pentru Asigurarea Calitatii in Invatamantul Superior (ENQA). Cu aceasta ocazie, ENQA a fost cooptata ca membru-consultant al Grupului de Urmarire a Procesului Bologna (BFUG- Bologna Follow-Up Group).
Odata cu adoptarea documentului sus-mentionat, s-a facut si prezentarea modelului de evaluare tip peer review destinat agentiilor nationale de asigurare a calitatii. In acest context, a fost reafirmata sustinerea de principiu a ideii de infiintare a unui registru european al agentiilor de asigurare a calitatii in invatamantul superior, pornind de la efectuarea unor exercitii de evaluare desfasurate la scara nationala. Studierea detaliata a aspectelor practice legate de implementarea acestui registru a fost incredintata unor entitati reprezentative de prestigiu, precum Asociatia Europeana a Universitatilor (EUA), Asociatia Europeana a Institutiilor din Invatamantul Superior (EURASHE) sau Asociatia Europeana a Studentilor (ESIB).
Reflectarea romaneasca a acestor preocupari poate fi identificata in recenta propunere legislativa elaborata de MedC privind asigurarea calitatii in educatie si prezentata de Dl. Ministru Mircea Miclea la Conferinta Nationala a Rectorilor (Alba Iulia, 10 iunie 2005).
[ articolul complet (eng) ]
[ Proiectul de lege privind asigurarea caliatatii in educatie (rou) ]
|