Calendar
Iunie 2005
08 - 10 iunie
A 3-a Conferinta Internationala asupra rolului mijloacelor multimedia si ICT in educatie Caceres, Spania
09 - 12 iunie
Seminar international - "Lifelong learning for senior citizens" Graz, Austria
9 - 11 iunie
Conferinta internationala "Problem-based learning in context - bridging work and education" Lahti, Finlanda
20 - 23 iunie
Conferinta Anuala EDEN ( European Distance and E-Learning Network) "Bringing e-learning close to lifelong learning and working life: a new period of uptake" Helsinki University of Technology, Lifelong Learning Institute Dipoli
21 - 22 iunie
Conferinta Regiunilor si Oraselor, cu tema: "e-Learning Regions and Cities 2005" Oxford, UK
Sumar
Pe scurt
Mini-editorial
De la Bologna la Bergen
Raportul TRENDS IV
Cartea neagra a procesului Bologna
Raportul TRENDS IV: "European Universities Implementing Bologna"

Sybille Reichert
Christian Tauch

 

Declaratia de la Bologna din 1999 a initiat reformele cu cea mai mare raza de actiune din invatamantul superior european al ultimelor decade. Anvergura procesului se refera atat la extinderea propriu-zisa a acestor reforme la nivel european, national si institutional, cat si la numarul din ce in ce mai mare de tari hotarate sa contribuie la crearea pana in 2010 a Spatiului Comun European al Invatamantului Superior (SCEIS).

Prin rapoartele Trends pregatite pentru conferintele ministeriale ce au loc la fiecare doi ani, Asociatia Europeana a Universitatilor (EUA) s-a implicat in "capitalizarea" schimbarilor survenite in peisajul invatamantului superior din Europa, incepand cu momentul lansarii procesului Bologna. Continuand seria primelor trei rapoarte (Trends I-III), raportul Trends IV detaliaza analizele precedente, explorand modalitatile prin care institutiile raspund solicitarilor procesului Bologna, precum si impactul pe care acest proces il are asupra dezvoltarii institutionale in general, fara a neglija sa examineze nivelele de constientizare si sprijinire a acestor schimbari, inregistrate in randurile diversilor actori apartinand comunitatii academice europene.

[ articolul complet (eng) PDF-file ]

 Înapoi
Daca doriti sa nu mai primiti acest buletin informativ va rugam sa trimiteti un e-mail la adresa buletin@cnfis.ro
Copyright © CNFIS 2005