Declaratia de la Bologna din 1999 a initiat reformele cu cea mai mare raza de actiune din invatamantul superior european al ultimelor decade. Anvergura procesului se refera atat la extinderea propriu-zisa a acestor reforme la nivel european, national si institutional, cat si la numarul din ce in ce mai mare de tari hotarate sa contribuie la crearea pana in 2010 a Spatiului Comun European al Invatamantului Superior (SCEIS).
Prin rapoartele Trends pregatite pentru conferintele ministeriale ce au loc la fiecare doi ani, Asociatia Europeana a Universitatilor (EUA) s-a implicat in "capitalizarea" schimbarilor survenite in peisajul invatamantului superior din Europa, incepand cu momentul lansarii procesului Bologna. Continuand seria primelor trei rapoarte (Trends I-III), raportul Trends IV detaliaza analizele precedente, explorand modalitatile prin care institutiile raspund solicitarilor procesului Bologna, precum si impactul pe care acest proces il are asupra dezvoltarii institutionale in general, fara a neglija sa examineze nivelele de constientizare si sprijinire a acestor schimbari, inregistrate in randurile diversilor actori apartinand comunitatii academice europene.
[ articolul complet (eng) ]
|