OBIECTIVE SI ORGANIZARE
Obiectivele Procesului Bologna:
- Introduse in Declaratia de la Bologna
- adoptarea unui sistem de diplome “usor de citit si comparabil”;
- adoptarea unui sistem cu doua cicluri principale;
- stabilirea unui sistem de credite;
- promovarea mobilitatii;
- promovarea cooperarii europene in asigurarea calitatii;
- promovarea dimensiuniii europene in invatamantul superior.
- Introduse in Comunicatul de la Praga
- lifelong learning;
- institutiile de invatamant superior si studentii;
- promovarea atractivitatii spatiului european al invatamantului superior.
- Introduse in Comunicatul de la Berlin
- studiile doctorale si sinergia intre Spatiul european al invatamantului superior (EHEA) si Aria europeana a cercetarii (ERA)
- includerea unui al treilea ciclu (studii doctorale) in structura sistemului de invatamant superior
FOLLOW-UP Group
Necesitatea existentei unei structuri care sa deruleze activitatile legate de Procesul Bologna intre conferintele ministeriale a fost afirmata prin Comunicatul de la Praga (2001).
Ministrii participanti la Conferinta de la Berlin au delegat
- implementarea problematicilor exprimate in Comunicat,
- conducerea generala a Procesului Bologna,
- pregatirea urmatoarei conferinte ministeriale,
catre o comisie numita "Follow-up Group" care este compusa din reprezentanti ai tuturor tarilor membre la "Procesul Bologna" si ai Comisiei Europene.
Membri consultanti pe langa aceasta comisie sunt reprezentanti ai Consiliului Europei, ai UNESCO/CEPES, ai Asociatiei Europene a Universitatilor (EUA), ai Uniunilor Nationale ale Studentilor din Europa (ESIB) si ai EURASHE.
|