Prima pagina >Procesul Bologna > Organizare si obiective
Procesul Bologna
OBIECTIVE SI ORGANIZARE

Obiectivele Procesului Bologna:

  • Introduse in Declaratia de la Bologna
    1. adoptarea unui sistem de diplome “usor de citit si comparabil”;
    2. adoptarea unui sistem cu doua cicluri principale;
    3. stabilirea unui sistem de credite;
    4. promovarea mobilitatii;
    5. promovarea cooperarii europene in asigurarea calitatii;
    6. promovarea dimensiuniii europene in invatamantul superior.
  • Introduse in Comunicatul de la Praga
    1. lifelong learning;
    2. institutiile de invatamant superior si studentii;
    3. promovarea atractivitatii spatiului european al invatamantului superior.
  • Introduse in Comunicatul de la Berlin
    1. studiile doctorale si sinergia intre Spatiul european al invatamantului superior (EHEA) si Aria europeana a cercetarii (ERA)
    • includerea unui al treilea ciclu (studii doctorale) in structura sistemului de invatamant superior


FOLLOW-UP Group

Necesitatea existentei unei structuri care sa deruleze activitatile legate de Procesul Bologna intre conferintele ministeriale a fost afirmata prin Comunicatul de la Praga (2001).

Ministrii participanti la Conferinta de la Berlin au delegat

  • implementarea problematicilor exprimate in Comunicat,
  • conducerea generala a Procesului Bologna,
  • pregatirea urmatoarei conferinte ministeriale,
catre o comisie numita "Follow-up Group" care este compusa din reprezentanti ai tuturor tarilor membre la "Procesul Bologna" si ai Comisiei Europene.
Membri consultanti pe langa aceasta comisie sunt reprezentanti ai Consiliului Europei, ai UNESCO/CEPES, ai Asociatiei Europene a Universitatilor (EUA), ai Uniunilor Nationale ale Studentilor din Europa (ESIB) si ai EURASHE.